Liczba sprzedawanych w Polsce samochodów z każdym rokiem rośnie. Duża część z nich wykupywana jest przez przedsiębiorców na potrzeby firmy. Następnie, po kilku latach, te same samochody pokontraktowe można nabyć w bardzo atrakcyjnych cenach. Nie są wyeksploatowane oraz zniszczone. Jedyna kwestia, która może odstraszać niektórych kupców, to pewne formalności. Postaramy się je przedstawić w tym artykule.
Zakup samochodu pokontraktowego
Umowa kontraktowa obejmuje zazwyczaj od 2 do 5 lat, co oznacza, że samochody, które ponownie trafiają do obrotu, niemal zawsze prezentują się jak nowe. Klienci są również mniej narażeni na oszustwa związane z przebiegiem – firmy nie mogą sobie na to pozwolić, dlatego zawsze wiemy, co kupujemy. Pokontraktowe samochody są także serwisowane przez firmę oferującą leasing, dlatego ich stan jest bardzo dobry.
Wróć
Zanim zdecydujemy się na zakup samochodu pokontraktowego, podobnie jak w przypadku zakupu innych używanych pojazdów, konieczne jest sprawdzenie jego stanu. Nasza firma oferuje dodatkowo jazdę próbną. Ostatnim krokiem jest finalizacja transakcji. Za pokontraktowy pojazd można zapłacić poprzez przelew lub bezpośrednio gotówką. Coraz popularniejszymi rozwiązaniami, w szczególności dla firm, są leasingi i kredyty zaciągane w bankach samochodowych.
Kwestie formalne
Bardzo ważnym aspektem przy zakupie jest upewnienie się, czy zostały uregulowane wszystkie kwestie związane z podatkiem VAT. Współpracując jednak z firmą leasingową nie musimy się o to obawiać. Trzeba na to jednak zwrócić uwagę przy zakupie od komisu lub prywatnego handlarza. Przy zakupie klient powinien otrzymać komplet wymaganych do jazdy dokumentów: kartę pojazdu, dowód rejestracyjny oraz polisę OC. Następnie konieczne jest udanie się do urzędu komunikacji w celu przerejestrowania samochodu. Czasem, jeżeli nowy nabywca mieszka w tym samym mieście, nie ma konieczności zmiany numeru rejestracyjnego, a jedynie samego właściciela w dokumentach.